Manca d'imaginació, manca de criteri...

...el que em molesta més de tot és la gent que no té imaginació...La gent que va pel món omplint aquest buit i aquesta manca d'imaginació amb bocinets de palla i ni tan sols se n'adonen. La gent que organitza la seva ignorància en frases buides i intenta convèncer els altres...
...La intolerància, les teories que no saps d'on surten, les paraules buides, els ideals usurpats, els sistemes anquilosats...això és el que em fa por. Ho odio amb tot el meu cor. Evidentment, s'ha de saber què està bé i què no ho està. Si ets prou valent per admetre els errors de criteri, sempre els pots esmenar. Però els caps quadrats i els intolerants que no tenen imaginació són com paràsits que modifiquen l'organisme receptor, canvien de forma i no es moren mai. No hi ha res a fer...

Haruki Murakami
Kafka a la platja
14 Responses
  1. Anònim Says:

    estic d'acord tot i que potser no són aquesta la mena de coses que més em desesperen.

    besets!!!


  2. robelfu Says:

    Tens raó, hi ha molta gent que respon o pregunta sense imaginació i sense sentit, jo crec que alguns ho fan només per ferse veure.
    La gent, en general té una greu malaltia i aquesta és la falta de dos dels principals ingredients que fan d'una persona comuna sigui un ser pensant i racional i són la "Imaginació i el criteri".
    un petonas


  3. Anònim Says:

    Continuo dient...?


  4. Esther Says:

    hi estic d'acord.. hi ha tants paràsits... i poden arribar a fer tan mal creient-se les seves teories basura... no actualitzo perquè no estic bé... però vaig llegint val? petonets


  5. Striper Says:

    Totalment d'acord l'intolencia es la pitjor de las plagas.


  6. Trobo que una persona intolerant i cap quadrat pot tenir imaginació. No és incompatible. I sobre ser tolerant... a veure, hi ha coses que no es poden tolerar per tant no es pot dir que ser intolerant sigui sempre de males persones i de cap quadrats.


  7. Per cert, la pitjor de les plagues és la falta de respecte. No la intolerància, crec jo, vaja.


  8. Sergi Says:

    A mi també em molesta aquesta gent, estic d'acord amb el que diu aquest fragment. Especialment: 'la gent que va pel món omplint aquest buit i aquesta manca d'imaginació amb bocinets de palla i ni tan sols se n'adonen.' En conec molts d'aquests. Es pensen que el que diuen és molt coherent i té molt de sentit.

    Vull llegir aquest llibre ja. Encara no l'he pogut comprar. Me'l deixes quan acabis?


  9. Unknown Says:

    Quina casualitat! Vinc de cal Veí de dalt i acaba de fer un post sobre Murakami! Aquest home m'encanta! Has llegit "sputnik, mi amor"? Jo és l'últim seu que m'he llegit, veig que el pròxim haurà de ser aquest que dius tu, que pinta molt bé! ;)


  10. SHADOW Says:

    Doncs sí, noia! A mi també m'agrada aquest fragment que ens has posat i afegiria que jo tampoc suporto la MENTIDA...
    Una abraçada grosssa


  11. Boira Says:

    ANÒNIM: El post és un fragment d'un llibre que m'estic llegint. No se que és lo que no has entès.

    Mercè: A mi també hi ha coses que em desesperen més, però aquest fragment m'ha arribat molt a dins, el trobo molt encertat. Besets per a tu també.

    ROBELFU: Més que per fer-se veure, jo crec que aquesta manca de criteri és fruit d'un borreguisme que ens envaeix. Em fa molta ràbia la gent que segueix el que li diuen sense posar en dubte res.

    ESTHER: Espero que estiguis millor, i que tornis a actualitzar aviat. Molts petonets.

    STRIPER: I tant, sobretot perquè els intolerants es solen moure per masses, per criteris que ni ells mateixos entenen.


  12. NeoPoeta Says:

    Adoro, i quan dic adoro, realment el que vull dir és ADORO Haruka Murakami, i més Kafka a la Platja.

    Tòquio Blues també està molt molt bé, supose que si has llegit Kafka a la Platja has llegit Tòquio... però podria ser molt suposar.

    Si, a vegades Murakami descol·loca... però és genial. Simplement, genial.

    NeoPoeta


  13. Anònim Says:

    Ara ja ho entenc. Gràcies.


  14. rosa Says:

    costa d'entendre fins hi tot a aquells que les filisofies cristianes de la vida són per ells les millors i després no et deixen equivocar-te ni tan sols demanar perdó o un "ho sento m'he equivocat", però tan se val la hipocresia està a l'orde del dia per ells.