Causa-efecte

El concepte filosòfic de causalitat es refereix a les relacions causa-efecte. És a dir, és la relació establerta entre els esdeveniments, objectes, variables, o estats de l'assumpte del què es tracti. La causa precedeix cronològicament a l'efecte. Si la causa succeeix, l'efecte succeirà també.

Molts cops no som conscients de les conseqüències dels nostres actes, si en fóssim conscients tot seria molt més fàcil, (ei i no estic donant cap lliçó de moral, per les dates en que estem, no confonguem ara!). Quan la caguem, ens enfonsem, ens sentim molt culpables, sobretot quan som la causa d'un efecte negatiu sobre una altra persona. En el meu cas se que no hi ha hagut cap mala intenció, que si per uns moments hagués pogut pensar en l'efecte dels seus actes s'ho hagués pensat molt millor.

Però bé, em de ser sincers amb nosaltres mateixos, el mal ja està fet, i jo necessito passar pàgina, i tu també ho necessites, perquè ja està bé de tirar-nos merda al damunt, això no es vida ni per tu, ni per mi. La vida continua, vull que siguis feliç. I tu sempre tindràs un lloc al meu cor...per això:

14 Responses
  1. Llum Says:

    Una de les coses més difícils en aquest món és això de passar pàgina. Buf... jo en sóc força incapaç. Per més que pensi que una persona ja l'he fet fora de la meva vida, si torna a aparèixer, torno a ser "optimista" i torno a intentar conservar l'amistat (suposo que no parles d'amistat, però bé, jo sí que parlo d'amistat).

    Ànims!


  2. Striper Says:

    crec que el millor sepre es tancar pagina i oblidar, no val la pena enar mantenir eternament la merda surant.


  3. de secà Says:

    Les coses no sempre surten com un espera. De cop i volta, el que era blanc passa a ser negre i el que era negre ja no saps ni de quin color es. Espero que en aquesta nova pàgina trobis la felicitat que no has trobat en la pàgina anterior.


  4. baldric Says:

    Moltes vegades fas coses inconscientment i no creus que faràs mal a ningú, però a vegades sense voler fas mal a la persona que més estimes i a tu mateix. Qui no voldria tornar enrera i canviar un petita part de la seva vida? Crec que ha tots en ha passat que sense voler hem fet mal a una persona que estimàvem.


  5. SHADOW Says:

    Ostres, em toques la fibra. Jo no sóc capaç de passar pàgina i no oblido el que va passar ni a ell. Penso que mai més tornaré a tenir a ningú al costat perquè potser mai aconseguiré treure'l a ell dels meus pensaments. Un petó


  6. NeoPoeta Says:

    Uau, sincerament, em sembla un psot SENSACIONAL, m'encanta el que hi dius i com ho dius, i a més tens molta raó... i els egon paràgraf,a mb el missatge per a la persona en qüestió, no ho sé, sincer, madur, també fantàstic.

    Vaja, que jo no m'hi haig de ficar i això, però m'agradaria que una cosa com aquesta me la diguessin així.

    Un petÓ!


  7. Anònim Says:

    I és que de vegades fer mal és inevitable, i quan estimes o has estimat a algú, val més deixar que el temps passi i els "masl rotllos" van passant, perdona si em fico on no em demanen! però el que tu comentes en l'últim parràgraf crec que és el millor!


  8. iruNa Says:

    Gran cançó, gran post Boira!!! Les teves paraules estan carregades de realisme, saviesa i serenor. Les conseqüències dels nostres actes són molt imprevisibles perquè hi intervenen tants factors que no podem controlar.... però el més important és el que has fet tu, acceptar-les, deixar enrera els remordiments o les culpes i passar pàgina. Quedar-se enganxat en un passat emmerdat no porta a enlloc!
    una abraçada guapa!!!


  9. Esther Says:

    aiss... tan de bo fos tan fàcil passar pàgina... jo veig que aquest llibre m'està consumint però... no sóc capaç de tancar-lo i estic passant unes vacances de pena... desitjant que arribi el dimarts per tornar a currar... tan de bo fos tan fàcil passar pàgina. Petonets bonica!


  10. Sí, a vegades passa que pots fer mal a algú, sense voler, inconcientment, o amb conciència però perdent el cap. Si es fa mal a algú el primer és donarte compte. Demanar perdó és fàcil però acceptar que sí, que has ficat la pota a sac no tant. Pots dir: Va, ho oblido Però no sempre es pot. És més, fins i tot crec que no és bo fer-ho. Oblidar és no donar importància. Si ho oblides, pots tornarho a fer. Pots perdonar. Et pots perdonar. PERÒ NO POTS OBLIDAR QUAN I QUANT T'HAS EQUIVOCAT.


  11. Anònim Says:

    arribar a un acord i passar pàgina, i es que és molt pesat sentir-se culpable...

    besets!


  12. . Says:

    Jo estic intentant quelcom semblant. Que passi temps, però no passa. I la ferida resta oberta. I no tanca.


  13. Anònim Says:

    M'encanta aquesta cançó! I és pel bon rotllet que desprèn la música! Em sembla molt positiva, tot i que la lletra pot semblar que no ho és. És la mena de cançó que ballaries amb tot el cor mentre rius i les llàgrimes et cauen galtes avall... :)

    He après que a la vida hi ha coses que comencen i s'acaben (per no dir que, segurament, totes les coses comencen i s'acaben). A vegades no depenen de nosaltres mateixos, sinó que depenen de l'altra part, o a vegades no depenen de ningú. És només que s'acaben.
    Crec que el que hauríem de fer tots és adonar-nos de tot això i evitar mals rotllos i retrets i atacs i tot plegat. Perquè, si bé el final pot ser que no sigui culpa de ningú, l'empitjorament o la millora de la situació depèn totalment de nosaltres.

    Coi! I crec que tots ens hem fet un tip de sentir allò de «Allò que no vulguis per a tu, no ho facis a ningú», oi? :)


  14. Terra Says:

    Tothom hauria de tenir més en compte el concepte de causa-efecte, com bé dius, tot seria molt més fàcil. Per molts motius diferents, no en som prou conscients.
    Seria bo poder tornar enrere per esmenar els errors del passat.
    Estic molt d'acord amb el comentari de la Maria, puc cagar-la i em puc perdonar però mai ho oblidaré i em poden fer mal i jo perdonar, però tampoc oblidaré.

    Et desitjo el millor, ja ho saps.