Que m'ha cagat el tió?

Tinc un munt de posts pendents d'escriure, tants que no se per on començar! Tinc pendent repartir els premis al blog solidari, tinc pendent un meme del Gatot, un altre de la Trillina i el balanç del 2007 que va proposar el Xexu, i altres posts que fa dies que em ballen pel cap. I em preguntareu perquè no en faig cap, doncs primer que tot perquè he estat uns dies pel poble, sense internet, que això es molt dur, segon perquè no tinc temps, i avui que m'anava a posar al veure que tenia 91 posts pendents de llegir me esverat! Però que feu?? Perquè treballeu tant? Està clar que aquest any el tió m'ha cagat molts posts, i a mi que m'encanta però també vull que em cagui temps per poder-los llegir i comentar tots! Aish!
Doncs res, aquest post era per agrair-vos els vostres, que són regalets de Nadal per a mi (anava a posar que són cagadetes de tió, però quedava una mica lleig).
Per cert, quina versió del caga tió canteu vosaltres? Jo aquesta:

Caga tió!
El dia de Nadal
posarem el porc en sal
la somera a la pastera
el pollí a dalt del pi
toca toca valentí
ara passen bous i vaques
les gallines amb sabates
els capons amb perellons
el vicari ha fet torrons
la guineu els ha tastat
diu que són un poc salats
Ai lo brut!
Ai lo porc!
Ai los morros de pebrot!
Caga tió que sinó et foteré un cop de bastó!


He cantat en veu alta a veure si colava i em cagava un mica de temps....però em sembla que això no podrà ser! L'any vinent ho tornaré a intentar.

9 Responses
  1. Striper Says:

    Boira, bona pensada lo del temps em vaic a fer la carta als reis a veure si em pasen temps juju si temps..
    Benvinguda.


  2. Esther Says:

    doncs jo canto la més típica em sembla:

    Caga tio,
    no caguis arengades que són salades
    caga torrons que són més bons!!!!

    la cara dels nens és una passada i la de les no tant nens mirant-los també!

    bon nadal guapa!


  3. Lluna Says:

    Doncs jo una altra:

    Tió, tió,
    caga turró
    d'aquell tan bo,
    si no en tens més
    caga diners,
    si no en tens prou
    caga un ou!

    Llàstima que a les Espanyes no facin cagar el tió :-(


  4. Caga tió d'avellana i de pinyó
    pixa vi blanc per les festes de nadal
    ara venen festes, festes glorioses
    menjarem torrons i neules si en teniu.

    Bon any!


  5. Unknown Says:

    eiiii la teva es casi casi com la meva!!! quina il·lusió!

    Et deixo amb una versió del camp de Tarragona:

    El dia de Nadal
    posarem el porc en sal
    la gallina a la pastera
    i el pollí a dalt del pi
    toca toca florentí
    ara passen bous i vaques
    les gallines amb sabates
    i els gallons amb sabatons
    el vicari fa torrons
    la guineu els ha tastat
    diu que son un poc salats
    Marieta posa-hi sucre
    que seran un poc millor
    Caga tió!
    i si no cgues per a mi,
    caga per mun padrí!

    jejeje! I jo aquest any també l'he cantat! que bonic que és fer cagar el tió!


  6. Sergi Says:

    Totes les versions que llegeixo per aquí em sonen a xinès, no les havia sentit mai. Sabia que hi havia alguna variació, però tanta? Aquí va la meva, encara que ja fa anys i panys que no la canto:

    Caga tió,
    avellanes i torró,
    si no vols cagar
    et donaré un cop de bastó
    Caga tió!

    Menys elaborada, oi? Però cagava igual, eh?


  7. Terra Says:

    Buf! Ni recordo l'últim cop que vaig fer cagar el tió.
    Veig aqui a dalt que no són avellanes sino arengades...ja deia jo que no tenia sentit...jajaj A casa fèiem la nostra pròpia versió per lo vist!
    Molt senzilla, la de casa de sempre:

    Caga tió
    amb ametlles i torrons
    no caguis avellanes (arengades!)
    que són salades
    caga torrons que són més bons!

    Més tard vaig apendre aquesta:

    Tió tió
    caga torró
    d'aquell tan bo
    si no en tens més
    caga diners
    si no en tens prou
    caga un ou!

    La teva i la de la Trillina són les més llargues, què potser us caga més o millor si li canteu més? Això s'avisa! ;)


  8. Anònim Says:

    Diria que la que jo cantava era semblant a aquesta...


  9. Boira Says:

    jajajaj, que bo! Jo no sabia que hi hagués tantes versions, mira, només amb aquests comentaris ja en podríem fer un recull. Suposo que cada zona té la seva pròpia versió adaptada. M'he rigut molt amb la teva Trillina, jajaj, toca toca florentí en lloc de valentí, que bo!